Aplikace
10 nejlepších faktů o sociální síti TikTok. Znáte je?

Pokud jste aktivním uživatelem internetu a sledujete trendy sociálních sítích, pak vám rozhodně nemusíte blíže popisovat platformu, která se jmenuje TikTok. Právě ten je známý především svým obsahem, který nahrávají nejen zpěváci, herci, tanečníci, ale i kreativní amatéři. Tato aplikace inspiruje lidi, aby se zaznamenali, jak zpívají a tančí, a poté je sdíleli s přáteli a celým světem.
Možná si ale říkáte, kde se tato aplikace najednou vzala a proč se stala tak populárním kanálem? Připravili jsme si pro vás celkem 10 nejlepších a zajímavých faktů, které byste měli rozhodně znát!
V roce 2020 byl TikTok celosvětově nejstahovanější aplikací.
Čísla jsou na prvním místě. O tom se přesvědčil sám zakladatel TikToku, když v roce 2020 dosáhl milníku 115 milionů stažení této populární aplikace po celém světě. Díky tomu se stala jednou z nejstahovanějších aplikací napříč různým věkovým kategoriím. Určitou roli hrála podle odborníků pandemie COVID-19, jelikož mnoho uživatelů trávilo čas doma se svými smartphony – co je lepší, než se příjemně zabavit?
TikTok se v Číně nazývá Douyin.
Původní aplikace TikTok byla spuštěna v roce 2016 a vytvořila ji společnost Bytedance v Číně. Aplikaci nazvali „Douyin“ a poté ji v roce 2017 uvedli na západní trh pod krátkým označením TikTok. Douyin je přesně stejná aplikace jako TikTok, nicméně v Číně přitahuje mírně starší demografické skupiny, přičemž uživatelé se pohybují od dětí až po dospělé ve středním věku.
Přibližně 41% uživatelů TikTok je ve věku 16–24 let.
Není se třeba divit, že TikTok byl navržen především pro mladší uživatele. Tato aplikace umožňuje vyjádřit se pomocí synchronizace rtů, hraní, tance a zpěvu. V roce 2019 průzkum ukázal, že 41% uživatelů bylo ve věku 16–24 let, a vzhledem k obsahu aplikace není nic překvapením. Přiláká mladší publikum díky povaze tvorby obsahu; je to forma tzv. sebevyjádření.
TikTok se původně jmenoval Musical.ly.
Musical.ly byl spuštěn v roce 2014. Uživatelé nahrávají krátká videa, jak svými rty a gesty napodobují původního umělce. To se však změnilo na TikToku, když se tyto dvě platformy sloučily v roce 2017. 9. listopadu 2017 koupila společnost Musical.ly za 1 miliardu USD čínská společnost Bytedance, zakladatele TikTok. TikTok doufal, že převezme trh a přiláká mladší uživatele. Ke sloučení došlo 2. srpna 2018 a uživatelé TikTok a účty Musical.ly se spojili a vytvořili jednu komunitu. TikTok je celosvětově dostupná aplikace, s výjimkou Číny, kde zůstala samostatná verze s názvem Douyin.
V roce 2019 představil TikTok reklamy, které uživatele vyzvaly, aby si od aplikace dělali přestávky.
V roce 2019, jako součást řady obsahu „TikTok pod kontrolou“ společnosti TikTok, byli aktivisté rozhodnuti pomoci koncovým uživatelům aplikace. Ve snaze vyzvat uživatele vytvořil TikTok reklamy, které uživatelům připomněly, aby si od aplikace odpočinuli. Kampaň spolupracovala s celebritami TikTok a povzbudila uživatele k pití vody nebo ke konzumaci jídla, protože v aplikaci se někdy můžete ztratit a zapomenout se starat o sebe.
TikTok je v Indii zakázán.
V roce 2020 byl TikTok v Indii stažen více než 611 milionůkrát, což bylo přibližně 30% z celkového počtu globálních stažení. To je více než celkový počet stažení v USA s 200 miliony stažení od roku 2021. Nicméně, na 29. června 2020, ministerstvo elektroniky a informačních technologií zablokoval využití aplikace v Indii.
TikTok má funkci správy času.
Předtím, než byla kampaň „Máte pod kontrolou“ nahrána na TikTok, došlo k dřívějšímu pokusu o zkrácení času stráveného na obrazovce. Tato kampaň byla představena v dubnu 2019 a vybízela uživatele, aby si dávali přestávky od nepřetržitého sledování obrazovky. Funkce správy času na obrazovce podporovala „digitální pohodu“ tím, že uživatelům umožňovala stanovit časové limity pro jejich každodenní používání.
Průměrný celkový čas strávený na TikTok za den je 52 minut.
Statistiky Businessofapps odhalily, že v roce 2019 byl průměrný celkový čas strávený uživatelem na TikToku 52 minut denně. Uživatelé aplikaci v průměru otevřou osmkrát denně a stráví na ní přibližně 6–7 minut. To je téměř jedna hodina času stráveného buď nahráváním a vytvářením video obsahu, nebo procházením hojnosti obsahu již v aplikaci. Ve srovnání s jinými aplikacemi pro sociální média je to normální průměr, protože uživatelé Instagramu stráví na aplikaci zhruba 53 minut denně.
90% uživatelů TikTok používá aplikaci vícekrát denně.
Věděli jste, že ke třem čtvrtinám všech stažených aplikací se přistupuje pouze jednou, poté se již nikdy nepoužijí? Díky tomu je TikTok ve zbývajícím čtvrtletí, přičemž 90 procent jeho uživatelů používá aplikaci denně.
V roce 2021 má TikTok hodnotu 140 miliard USD.
TikTok více než zdvojnásobil své roční příjmy v roce 2019. Do konce roku 2018 měl hodnotu 7,4 miliardy USD a do konce roku 2019 dosáhl 17 miliard USD. Počátkem roku 2020 měl TikTok hodnotu 75 miliard USD, což z něj udělalo nejcennější soukromou společnost na světě. V roce 2021 však dosáhl neuvěřitelné hodnoty 140 miliard USD.
-
Novinky2 roky ago
Huawei zahajuje prodej sluchátek FreeBuds 4
-
Android6 roky ago
Návod: Jak obnovit smazané textové zprávy na telefonu s Androidem?
-
Android5 roky ago
Video: 10 skrytých funkcí na Androidu. Znáte je všechny?
-
Mobily3 roky ago
YouTube: Jak šetřit mobilní data při sledování videa?
-
Novinky2 roky ago
Recenze: Huawei P50 Pro okouzlí svou výbavou a jedinečným designem
-
Android4 roky ago
Chytré hodinky KW10 jako módní doplněk pro každou ženu.
-
Aplikace3 roky ago
Televize Kuki zaznamenala rekordní rok, hlásí 50 000 diváků
-
Android5 roky ago
Recenze: Bluetooth Gamepad Trust GXT 590 pro všechny mobilní hráče.